Ζέστη – Κούραση & Διατροφή για ενέργεια το καλοκαίρι

zesth-1
 
Το καλοκαιράκι είναι για τους περισσότερους η πιο αγαπημένη εποχή λόγω του ήλιου, της θάλασσας και της γλυκιάς προσμονής των διακοπών…. Έχει όμως κι έναν εχθρό, τη ζέστη, η οποία σε συνδυασμό με την σωματική και ψυχολογική επιβάρυνση που έχει προηγηθεί κατά την διάρκεια του χειμώνα μας ρίχνει την ενέργεια στο ναδίρ και την όρεξη για ξεκούραση στο ζενίθ! Ωστόσο, το αίσθημα της κόπωσης, όταν δεν προέρχεται από παθολογικά αίτια, είναι ένα φυσιολογικό φαινόμενο που μας ειδοποιεί ότι θα πρέπει να προσέξουμε λίγο περισσότερο τον εαυτό μας, να κοιμηθούμε λίγο παραπάνω, να μειώσουμε όσο μπορούμε το άγχος και βέβαια να τραφούμε πιο υγιεινά.

Για να δούμε όμως κάποια σημαντικά σημεία στην στήριξη του οργανισμού μας μέσω της διατροφής:

Αποφύγετε τις δίαιτες αστραπή

Μία από τις πιο συχνές αιτίες κούρασης είναι οι απότομες δίαιτες που εφαρμόζουμε προκειμένου να χάσουμε γρήγορα κιλά ενόψει των καλοκαιρινών μας διακοπών. Οι δίαιτες αστραπή όμως προκαλούν σωματική κόπωση και αβιταμινώσεις! Έτσι ενώ κανείς ξεκινάει με πολλή όρεξη, σε λίγο διάστημα αν και έχει καταφέρει να χάσει κάποια κιλά, νιώθει τελείως αδύναμος και χωρίς όρεξη. Το αποτέλεσμα συνήθως είναι ότι κανείς κατά την διάρκεια των διακοπών ξαναπαίρνει τα κιλά που έχασε και καταλήγει στο ίδιο σημείο που ήταν προ δίαιτας απλά έχοντας ταλαιπωρήσει το σώμα του. Γι’αυτό καλό είναι αν θέλουμε να χάσουμε κιλά να ακολουθούμε ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής το οποίο θα μας βοηθήσει να πετύχουμε τον στόχο μας ισορροπημένα και με την καλύτερη δυνατή υγεία και ενέργεια.

Τρώτε 4-5 φορές την ημέρα

Μία ισορροπημένη διατροφή επιβάλλει να μην αφήνουμε το σώμα μας χωρίς τροφή για μεγάλα χρονικά διαστήματα καθότι αυτό εξασθενεί σωματικά και πνευματικά. Το ιδανικό είναι να γευματίζετε κάτι θρεπτικό και ελαφρύ κάθε 3-4 ώρες.
 –

Τρώτε υγιεινά – καταναλώνετε άφθονα φρούτα και λαχανικά

Μία υγιεινή διατροφή είναι πλούσια σε φρούτα και λαχανικά εποχής και το καλοκαίρι με την τεράστια ποικιλία ζαρζαβατικών που μας προσφέρει είναι η ιδανική περίοδος για να τα εντάξουμε στην διατροφή μας. Ανεβάζουν άμεσα την ενέργειά μας αφού μας εφοδιάζουν  με τις απαραίτητες βιταμίνες, με υδατάνθρακες που παρέχουν καύσιμα αλλά και με πολύτιμο νερό που θα φροντίσει για την ενυδάτωσή μας.
 –

 Πιείτε άφθονο Νερό

Όπως αναφέρω και στο σχετικό άρθρο : Νεράκι εσύ, έτερον μου ήμισυ” , η ανεπαρκής κατανάλωση νερού οδηγεί σε αφυδάτωση η οποία με την σειρά της προκαλεί κόπωση. Ιδιαίτερα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες ο κίνδυνος της αφυδάτωσης αυξάνεται πολύ περισσότερο λόγω αυξημένης εφίδρωσης. Γι’αυτό προσπαθήστε να καταναλώνετε τουλάχιστον 8-10 ποτήρια νερό ημερησίως ακόμη κι αν δεν διψάτε!

Μην ξεχνάτε το πρωινό σας γεύμα

Πολλές φορές η κούραση μπορεί να μας κρατήσει στο κρεββάτι για λίγο παραπάνω με αποτέλεσμα να μην προλάβουμε να καταναλώσουμε το πρωινό μας γεύμα. Το σώμα μας όμως περιμένει πώς και πώς για το πρωινό του ενεργειακό γέμισμα μετά το βραδινό ύπνο. Το πρωινό θα δώσει στον εγκέφαλο γλυκόζη η οποία θα βοηθήσει στην καλύτερη λειτουργία του κατά την διάρκεια όλης της μέρας. Προτιμήστε στο πρωινό σας τροφές θρεπτικές με υδατάνθρακες και βιταμίνες όπως τα δημητριακά σίκαλης, τα φρούτα και τα γαλακτοκομικά.
 –

 Αποφύγετε τα μεγάλα και βαριά γεύματα

Τέτοιου είδους γεύματα προκαλούν επιπλέον κούραση στον οργανισμό καθώς το πεπτικό σύστημα καταναλώνει πολλή ενέργεια προκειμένου να αφομοιώσει βαριές και δύσπεπτες τροφές.
 –

 Μην το παρακάνετε με την καφεΐνη

Σε περιόδους έντονης κόπωσης συνηθίζουμε να υπερβαίνουμε την συνιστώμενη λήψη καφέ που είναι 2 κούπες την ημέρα. Η υπερβολική κατανάλωση καφεΐνης όμως ενδέχεται να προκαλέσει εκνευρισμό και αϋπνίες κάτι που θα εμποδίσει περαιτέρω τις προσπάθειές μας για ξεκούραση.
 –

 Καταναλώστε τροφές πλούσιες σε σίδηρο, μαγνήσιο, Βιταμίνες Β & αντιοξειδωτικά

Καλύψτε μέσω της διατροφής ελλείψεις που ενδέχεται να προϋπάρχουν στον οργανισμό σας σε βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία. Περισσότερα γι’αυτό το θέμα μπορείτε να διαβάσετε εδώ: “Εαρινή κόπωση και διατροφή
 
Το αίσθημα της κόπωσης είναι πολύ συχνό στις μεγαλουπόλεις αυτή την περίοδο του χρόνου. Προσέξτε την διατροφή σας, κοιμηθείτε λιγάκι παραπάνω και φροντίστε τον εαυτό σας μέχρι να νιώσετε τις δυνάμεις σας να επιστρέφουν. Ωστόσο προσοχή, αν η κούραση που αισθάνεστε είναι ασυνήθιστη για τα δεδομένα σας ή κρατάει περισσότερο απ΄ότι συνήθως μην παραλείψετε εκτός από τα παραπάνω να επισκεφθείτε το γιατρό σας καθώς αυτό μπορεί να είναι ένα σημάδι ασθένειας που χρήζει ιατρικής μέριμνας.

 

Το άρθρο έγραψε η Ζακχαίου Κυριακή Διατροφολόγος – Βιοχημικός Google +

Leave A Response