Σας «έριξε» η γρίπη; Αντιμετωπίστε την με σωστή διατροφή!

 

Κατά καιρούς όλοι μας έχουμε ζήσει τις δυσάρεστες συνέπειες της γρίπης. Η γρίπη ή ίωση είναι μία μεταδοτική ασθένεια που οφείλεται σε ιό, και εξαπλώνεται ραγδαία το χειμώνα αφού ευνοείται από την χαμηλή θερμοκρασία, την συσσώρευση πολλών ανθρώπων σε κλειστούς χώρους που δεν αερίζονται σωστά και βεβαίως από το αδύναμο ανοσοποιητικό σύστημα του ανθρώπου.
Τα συμπτώματα της γρίπης είναι αδυναμία, πόνοι στα κόκκαλα, πυρετός και συχνά συνάχι ή στομαχικές διαταραχές.
Η γρίπη μπορεί να μεταδοθεί μέσω του αέρα, με την εισπνοή μολυσμένων σταγονιδίων που προήλθαν από φτέρνισμα ή βήξιμο κάπου ασθενή, ή όταν αγγίξουμε μία μολυσμένη επιφάνεια και μετά πιάσουμε τη μύτη ή το στόμα μας. Γι’αυτό είναι πολύ σημαντικό να πλένουμε συχνά τα χέρια μας και όταν είμαστε άρρωστοι να καλύπτουμε το στόμα μας με χαρτομάντιλο όποτε φτερνιζόμαστε ή βήχουμε. Επίσης, είναι πολύ σημαντικό να αερίζουμε συχνά το σπίτι μας και να αποφεύγουμε κλειστούς χώρους που δεν αερίζονται επαρκώς.
virus-701941
Ιός κοινής γρίπης

Σε περίπτωση όμως που κανείς νοσήσει τότε η διατροφή μπορεί να γίνει σύμμαχος στην καταπολέμηση της ίωσης. Παρακάτω ακολουθούν κάποιες οδηγίες για την στήριξη του οργανισμού κατά την δύσκολη περίοδο της ανάρρωσης.

·         Καταναλώστε άφθονα υγρά. Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να μειώσετε φυσικά τον πυρετό είναι να αυξήσετε την κατανάλωση υγρών.  Η λήψη υγρών βοηθάει επίσης και στην αποφυγή της αφυδάτωσης που προκαλείται όταν πέφτει ο πυρετός. Μία καλή λύση για να λάβουμε υγρά είναι η κατανάλωση αφεψημάτων με μέλι τα οποία μαλακώνουν τον λαιμό και μας δίνουν ενέργεια εφόσον η όρεξή είναι μειωμένη. Πολύ ευεργετικά βότανα για την γρίπη είναι το δίκταμο, η μέντα, το χαμομήλι, το γλυκάνισο και το φασκόμηλο.
·         Δώστε στο σώμα σας Βιταμίνη C και αντιοξειδωτικά. Τα φρούτα και τα λαχανικά θα σας εφοδιάσουν με τις απαραίτητες βιταμίνες και τα αντιοξειδωτικά που χρειάζεστε  προκειμένου να καταπολεμήσετε αποτελεσματικότερα τον ιό αλλά και να μειώσετε τις ζημιές που προκάλεσε. Μερικά παραδείγματα τροφών πλούσιων σε βιταμίνη Cείναι το πορτοκάλι, το λεμόνι, οι πιπεριές και το ακτινίδιο. Παράλληλα η κατανάλωση ωμών ή βραστών λαχανικών εφοδιάζει το σώμα με όλα τα απαραίτητα αντιοξειδωτικά. Η πρότασή μου, ιδιαίτερα αν έχετε παράλληλα ερεθισμένο λαιμό, είναι να φτιάξετε πουρέ είτε από βραστά λαχανικά (πχ πατάτα, καρότο, μπρόκολο – με τυρί κρέμα για νοστιμιά!), είτε από φρέσκα φρούτα (πχ μπανάνα, αχλάδι, μέλι)!

·         Καταναλώστε εύπεπτες τροφές. Κατά την διάρκεια της γρίπης το σώμα δεν θα πρέπει να ασχολείται με την πέψη δύσπεπτων τροφών, γι’ αυτό αποφύγετε τα τηγανητά, τα γλυκά και κάθε είδους έτοιμα φαγητά.
·         Καταναλώστε σούπες. Οι σούπες ασκούν ευεργετική δράση στο σώμα αφού είναι εύπεπτες και ενυδατώνουν. Προτιμήστε να φτιάξετε σούπες που να περιέχουν κρέας ή κοτόπουλο και λαχανικά ώστε να εφοδιάσετε το σώμα σας με τις βιταμίνες των λαχανικών και τις πρωτεΐνες του κρέατος.
Τέλος, κάτι πολύ ενδιαφέρον είναι ότι έρευνες έχουν δείξει ότι  η θετική σκέψη φαίνεται να βοήθησε πολύ στην γρήγορη ανάκαμψη του οργανισμού από την γρίπη!  Άρα, η σωστή διατροφή, η θετική σκέψη και φυσικά η ξεκούραση θα γίνουν οι σύμμαχοί μας στον πόλεμο απέναντι στην γρίπη.

Ζακχαίου Κυριακή
Διατροφολόγος – Βιοχημικός

 

Leave A Response