Δροσερά γεύματα – Το αντίδοτο στον καύσωνα

droserageymata-1

Μπορούν τα δροσερά γεύματα να γίνουν το αντίδοτο στον καύσωνα; Βεβαίως και για την ακρίβεια επιβάλλεται κατά την διάρκεια των πιο ζεστών ημερών του καλοκαιριού τα γεύματά μας να είναι δροσερά, ελαφριά, εύκολα στην προετοιμασία και χωρίς τη χρήση ηλεκτρικών συσκευών όπως ο φούρνος ή το τηγάνι, που ανεβάζουν τη θερμοκρασία του σπιτιού. Πάμε λοιπόν να δούμε μερικές εύκολες και έξυπνες λύσεις που θα μας κρατήσουν χορτάτους και δροσερούς.

Λαχανικά στον ατμό

Είτε με την χρήση ατμομάγειρα, είτε με το ειδικό καλαθάκι που εφαρμόζει στην κατσαρόλα, μαγειρέψτε στον ατμό λαχανικά όπως πατάτα, κολοκυθάκια και καρότα. Αφήστε τα να βράσουν και τρυπώντας τα με ένα πιρούνι διαπιστώστε αν είναι έτοιμα (το πιρούνι πρέπει να εισχωρεί μέχρι το κέντρο του λαχανικού με την ίδια πίεση). Στην συνέχεια, τοποθετήστε τα σε μία ρηχή και μεγάλη πιατέλα, ώσπου να έρθουν σε θερμοκρασία περιβάλλοντος κι έπειτα βάλτε τα στο ψυγείο. Στο μεταξύ ψιλοκόψτε κρεμμύδι, μαϊντανό και δυόσμο, μυρωδικά που θα δώσουν φρεσκάδα και πλούσια γεύση στα βραστά σας λαχανικά. Αφού έχουν κρυώσει τα λαχανικά, αναμείξτε τα με τα μυρωδικά που ψιλοκόψατε και προσθέστε από πάνω φετούλες γαλοπούλας και τυριού χαμηλού σε λιπαρά. Ραντίστε τα με λίγο λεμόνι, ελαιόλαδο και αλατάκι και το γεύμα σας είναι έτοιμο.

Δροσερή ντοματόσουπα με κριθαράκι

Βάλτε σε μία κατσαρόλα με νερό ψιλοκομμένα 1 κρεμμύδι, 1 σκελίδα σκόρδο  και ένα ματσάκι μαϊντανό, ως επίσης και 500 γρ. χυμό ντομάτας κατά προτίμηση φρέσκιας. Αφήστε τα να βράσουν για 30 περίπου λεπτά και μετά προσθέστε 1/4 της κούπας κριθαράκι. Βράστε μέχρι να μαλακώσει το κριθαράκι και προσθέστε αλάτι, πιπέρι και ελαιόλαδο. Όταν είναι έτοιμο, αφήστε το να κρυώσει και είναι έτοιμο προς κατανάλωση! Μπορείτε να το συνδυάσετε με τυρί λευκό ή κίτρινο και μία φετούλα φρυγανισμένο ψωμάκι.

Όσπρια σε καλοκαιρινή εκδοχή

Διαβάστε τρόπους για να καταναλώσετε τα όσπρια το καλοκαίρι στο άρθρο “Όσπρια το καλοκαίρι; 5 τρόποι για να τα μαγειρέψετε

droserageymata-3

Ρύζι με γιαούρτι

Ψιλοκόβουμε ένα ματσάκι άνιθο, ένα ματσάκι δυόσμο, φρέσκο και ξερό κρεμμύδι και τα βράζουμε μαζί με αρωματικό ρύζι. Στην συνέχεια προσθέτουμε αλάτι, ελαιόλαδο και λεμόνι αν και όσο θέλουμε. Αφήνουμε να κρυώσει και το συνοδεύουμε με στραγγιστό γιαούρτι.

Εμπλουτισμένες σαλάτες

– Ντοματοσαλάτα με λευκό τυρί και αυγό βραστό

– Κρητικός Ντάκος – ντοματοσαλάτα με λευκό τυρί και κρητικό παξιμάδι

– Σαλάτα του Καίσαρα – πράσινη σαλάτα με τυρί κίτρινο και κοτόπουλο φιλέτο ψητό ή βραστό

– Τονοσαλάτα με λαχανικά εποχής

– Μακαρονοσαλάτα με μακαρόνια βίδες, λαχανικά και τόνο ή αυγό ή κοτόπουλο ή τυρί ή φέτες γαλοπούλας

droserageymata-2

Μεζεδάκια τύπου τάπας

Πάρτε μία μπαγκέτα και κόψτε την σε φετούλες. Απλώστε από πάνω σε κάποιες τυρί κρέμα, σε άλλες μαγιονέζα λάιτ ή μουστάρδα ή γιαούρτι ή σάλτσα ντομάτας. Στην συνέχεια προσθέστε από πάνω σε κάποια φέτες γαλοπούλας, σε άλλα τόνο ή ή σολομό καπνιστό ή ελιές σε ροδέλες ή πιπεριές Φλωρίνης ή άλλα λαχανικά και ότι άλλο έχετε. Σε χρόνο μηδέν έχετε φτιάξει ένα γευστικό, δροσερό και διασκεδαστικό γεύμα, συνοδέψτε το με μια σαλάτα και είναι πλήρες.

Σάντουτις – Αραβικές πίτες

Αν δεν θέλετε τόση ποικιλία όση περιγράφεται στην προηγούμενη εκδοχή, τότε μπορείτε να κόψετε την μπαγκέτα στην μέση κατά μήκος και να την γεμίσετε με λαχανικά και τυρί ή κοτόπουλο ή τόνο ή σολομό καπνιστό ή φέτες γαλοπούλας. Αν θέλετε να καταναλώσετε λιγότερη ποσότητα ψωμιού τότε μπορείτε να αντικαταστήσετε την μπαγκέτα με αραβική πίτα, το τελικό αποτέλεσμα είναι ακόμα πιο ελαφρύ.

Το άρθρο έγραψε η Ζακχαίου Κυριακή Διατροφολόγος – Βιοχημικός Google +.

Leave A Response