Τσικνίστε το με ισορροπία

Σήμερα είναι τσικνοπέμπτη και όπως ορίζει το έθιμό μας, το βράδυ θα το τσικνίσουμε, δηλαδή θα φάμε κρέας ψητό στα κάρβουνα με παρέα, μουσικούλα, γέλια και χαρές! Ο σκοπός του άρθρου δεν είναι να σας αποτρέψει από το τσίκνισμα προκειμένου να μην χαλάσετε την διατροφή σας, αλλά αντίθετα να σας κατευθύνει ώστε να το διασκεδάσετε και να το τσικνίσετε αλλά χωρίς αρνητικές επιπτώσεις και με ισορροπία. Πάμε λοιπόν να δούμε κάποιες απλές συμβουλές :

  •  Αποφύγετε την ολοήμερη ασιτία!  Ένα κλασικό λάθος που κρατάει από πολύ παλιά είναι να αφαιρούμε πολλά γεύματα από την ημέρα μας ώστε το βράδυ να «έχουμε περιθώριο» να φάμε όσο θέλουμε. Αυτό δεν αποτελεί ισορροπημένη λύση γιατί το αποτέλεσμα είναι να επιβαρύνουμε τόσο πολύ το πεπτικό μας ώστε να υποφέρουμε αργότερα από δυσπεψία! Προτείνω λοιπόν να καταναλώσετε ελαφριά γεύματα όλη την ημέρα και να αφήσετε το κύριο γεύμα για το βράδυ.

  • Επιλέξτε ελαφριά ορεκτικά. Εφόσον  το ζητούμενο του έθιμου είναι να φάμε κρέας, δεν υπάρχει λόγος να το ρίξουμε στα τηγανιτά και στα βαριά μεζεδάκια πιο πριν. Επιλέξτε ορεκτικά με λαχανικά ωμά ή ψητά στην σχάρα και ποικιλία σαλατικών τα οποία θα σας δώσουν βιταμίνες, θα σας καλύψουν την έντονη πείνα της στιγμής και δεν θα σας επιβαρύνουν με επιπλέον θερμίδες.
  • Επιλέξτε κρέας λίγων λιπαρών. Η καλύτερες λύσεις για μια τέτοια περίσταση είναι να επιλέξετε μία μπριζόλα άπαχη μοσχαρίσια ή ένα φιλέτο κοτόπουλο ή ένα φιλέτο χοιρινό. Σε περίπτωση που αυτό δεν είναι εφικτό (π.χ. η παρέα πήρε 8.000 κιλά παϊδάκια!!!), τότε φάτε διακριτικά μόνο το κρέας από το κομμάτι και αφαιρέστε το λίπος. Με αυτόν τον τρόπο θα γλιτώσετε τεράστιες ποσότητες λιπαρών και χοληστερίνης!
  • Πιείτε αρκετό νερό. Όλα τα φαγητά που σερβίρονται στα εστιατόρια και στις ταβέρνες έχουν αρκετό αλάτι για να είναι νόστιμες. Αν πίνετε αρκετό νερό κατά την διάρκεια του γεύματος θα ξεδιψάτε μ’αυτό και όχι με αλκοόλ! Όπως έχω παρατηρήσει, ιδιαίτερα οι άντρες δεν πίνουν πολύ νερό στο τραπέζι γιατί προτιμούν να ξεδιψούν με κρασί ή μπύρα με αποτέλεσμα να καταναλώνουν τεράστιες ποσότητες αλκοόλ! Πίνοντας νεράκι παράλληλα όχι μόνο θα αποφύγετε την επιπλέον ποσότητα αλκοόλ αλλά θα κρατηθείτε ενυδατωμένοι κάτι που θα σας προστατεύσει από τον πονοκέφαλο της επόμενης μέρας. Διαβάστε περισσότερα γι’αυτό το θέμα εδώ.
  • Προτιμήστε κρασάκι. Προτείνω το κρασί αντί της μπύρας γιατί πρόκειται για βραδινό γεύμα. Η μπύρα λόγω της ιδιότητάς της να φουσκώνει είναι πιθανό να σας προκαλέσει δυσπεψία και αργότερα να σας δυσκολέψει στον ύπνο.
  • Πιείτε με μέτρο! Το ιδανικό είναι να πιείτε ένα με δύο ποτηράκια κρασί. Οι λόγοι πολλοί: θα γλιτώσετε θερμίδες, δεν θα μεθύσετε, θα επιστρέψετε με ασφάλεια στο σπίτι σας, θα κοιμηθείτε καλά το βράδυ, θα ξυπνήσετε την επόμενη μέρα φρέσκοι και ευδιάθετοι, θα βγάλετε εις πέρας τις αυριανές σας υποχρεώσεις!
Εύχομαι σε όλους να περάσετε μια τέλεια και ισορροπημένη τσικνοπέμπτη!
Το άρθρο έγραψε η Ζακχαίου Κυριακή
Διατροφολόγος – Βιοχημικός

Leave A Response