Τιπς για να φροντίσουμε τον εαυτό μας στην καραντίνα

Όσο κι αν φαίνεται ελκυστικό το να μην πηγαίνει κανείς στην δουλειά ή στο σχολείο, να κοιμάται και να ξυπνάει ότι ώρα θέλει, πολύ γρήγορα αυτή η μονοτονία παύει να είναι διασκεδαστική, δημιουργεί άγχος και απειλεί την καλή διατροφή και την υγεία μας.

Αν και η διατροφή σε περιόδους καραντίνας τείνει να είναι πιο σπιτική εφόσον απουσιάζουν τα γεύματα σε εστιατόρια και το πρόχειρο φαγητό, η βαρεμάρα μας ωθεί στο να τσιμπολογάμε κάθε είδους κουλουράκια, γλυκά και αρτοπαρασκευάσματα ενώ πολύ συχνά βαλτώνουμε σε μία πολύωρη καθιστική στάση στον καναπέ ή στην καρέκλα του υπολογιστή. Πάμε λοιπόν να δούμε πώς θα αντιμετωπίσουμε αυτές τις τάσεις μέσα από χρήσιμα τιπς έτσι ώστε να φροντίσουμε αποτελεσματικά τον εαυτό μας στην καραντίνα.

Κίνηση – κίνηση – κίνηση

Η καθημερινή κίνηση είναι σημαντική για την σωματική αλλά και διανοητική μας υγεία ενώ όπως γνωρίζουμε βελτιώνει καθοριστικά την διάθεση. Εφόσον οι χώροι άθλησης είναι κλειστοί, θα πρέπει να βρούμε νέους τρόπους άσκησης – κάποιοι από αυτούς είναι:

  • Πρώτο και καλύτερο το γνωστό μας 6, δηλαδή περπάτημα, τρέξιμο ή ποδήλατο σε εξωτερικό χώρο για τουλάχιστον 30 λεπτά κάθε μέρα. Ένας εύκολος τρόπος για άσκηση που θα  μας βγάλει έξω από το σπίτι, πράγμα καλό για να αλλάξουμε και λίγο παραστάσεις.
  • Άσκηση στο σπίτι μέσω youtube ή εφαρμογών στο κινητό, όπου προσφέρονται εκατοντάδες δωρεάν προγράμματα γυμναστικής για αερόβια άσκηση, ενδυνάμωση, χορό, βελτίωση της στάσης του σώματος, διατάσεις κτλ
  • Συνδρομή σε online μαθήματα γυμναστικής από τον χώρο άθλησής σας. Καθώς πολλοί χώροι άθλησης προσπαθούν να βοηθήσουν τον κόσμο τους να παραμείνει ενεργός, προσφέρουν online μαθήματα στο κοινό τους. Τι πιο όμορφο απ’το να γυμνάζεσαι με τα οικεία πρόσωπα των γυμναστών και αθλούμενων που ήδη γνωρίζεις;

Πρόγραμμα στη διατροφή

Είναι γεγονός ότι η καραντίνα έχει φέρει τα πάνω κάτω στις διατροφικές μας συνήθειες κι αυτό γιατί έχουμε χάσει την αίσθηση της τάξης που προσφέρει το καθημερινό πρόγραμμα, όταν αυτό είναι γεμάτο με δραστηριότητες. Για να επαναφέρουμε την ισορροπία είναι σημαντικό να φροντίσουμε ώστε να ακολουθούμε ένα πρόγραμμα 3 βασικών γευμάτων την ημέρα – πρωινό – μεσημεριανό – βραδινό συν 1-2 επιπλέον σνακ. Εννοείται ότι θα τροποποιήσουμε κάπως τα ωράρια ώστε να ταιριάζουν στην τωρινή μας ζωή αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα μας βοηθήσει να τρώμε 2 φορές τη μέρα ή να τσιμπολογάμε ακατάσχετα.

Πολύ σημαντικό τιπ σ’αυτή την φάση είναι να δώσουμε βάση όχι μόνο στις ώρες που τρώμε αλλά και στα διαστήματα που ΔΕΝ τρώμε, πράγμα βασικό και απαραίτητο για να αποφύγουμε το τσιμπολόγημα και την πρόσληψη κιλών. Έτσι λοιπόν καλό είναι να φροντίζουμε ώστε τα γεύματα να έχουν απόσταση μεταξύ τους περίπου 3 ώρες και ενδιάμεσα να μην τρώμε ή πίνουμε υγρά με θερμίδες, όπως είναι για παράδειγμα τα αναψυκτικά ή οι χυμοί.

Το νερό – νεράκι

Το διάστημα των 3 ωρών κενού μεταξύ των γευμάτων είναι ιδανικό για να καταναλώσουμε νερό ή αφεψήματα, μία επίσης πονεμένη ιστορία κατά την καραντινιακή διατροφική μας συμπεριφορά. Ίσως θα το έχετε παρατηρήσει ότι δεν καταναλώνετε το νερό που συνήθως πίνετε, κι αυτό επειδή δεν είστε στον συνηθισμένο χώρο του γραφείου ή της δουλειάς σας και το ξεχνάτε. Βάλτε λοιπόν σ’ένα μπουκάλι του 1 λίτρου νερό και πίνετε ποτήρι – ποτήρι ενδιάμεσα στα γεύματα, και όταν αυτό τελειώσει ξαναγεμίστε το. Αν καταφέρετε να πιείτε και 1-2 ζεστά ροφήματα βοτάνων, τότε έχετε εξασφαλίσει το 2λιτρο που λίγο ως πολύ όλοι χρειαζόμαστε.

Κράτα το μυαλό σου ενεργό

Σίγουρα η τηλεόραση και οι ατελείωτες σειρές στο Netflix είναι ένας τρόπος για να περάσεις την ώρα σου ευχάριστα όμως δεν εκπαιδεύουν το μυαλό κι αυτό χρειάζεται τώρα που τα ερεθίσματα είναι τόσο περιορισμένα. Καλό είναι λοιπόν να κρατήσεις το μυαλό σου ενεργό μαθαίνοντας κάτι νέο ή διαβάζοντας ένα βιβλίο. Επίσης, σε περίπτωση που δεν τις γνωρίζεις, υπάρχουν πολλές πλατφόρμες που προσφέρουν δωρεάν διαδικτυακά μαθήματα, ή μαθήματα με πολύ μικρό κόστος. Κάποιες από αυτές είναι:

  • Tο Κέντρο Ανοικτών Διαδικτυακών Μαθημάτων Mathesis, ένα τμήμα των Πανεπιστημιακών Εκδόσεων Κρήτης (ΠΕΚ) με αποκλειστικό σκοπό τη δημιουργία και δωρεάν προσφορά στους φοιτητές, τους επαγγελματίες επιστήμονες και το ευρύτερο κοινό, διαδικτυακών μαθημάτων στο επίπεδο των καλύτερων διεθνών προτύπων.
  • Η διαδικτυακή πλατφόρμα edX προσφέρει κύκλους εκπαίδευσης από ξένα πανεπιστήμια σε ένα ευρύ φάσμα επιστημών με αρκετά υψηλό επίπεδο ποιότητας.
  • Αντίστοιχη διαδικτυακή πλατφόρμα με την edX η Coursera , μπορεί να σας καλύψει προφέροντάς σας γνώση σε κάποιο πεδίο που σας ενδιαφέρει.
  • Η πλατφόρμα Udemy επίσης προσφέρει κύκλους μάθησης αλλά δεν έχει την ακαδημαϊκή εγκυρότητα που έχουν οι παραπάνω.

Αντιμετώπισε το στρες 

Η καραντίνα προκαλεί στρες σε άλλους λίγο και σε άλλους πολύ. Είναι σημαντικό να αντιμετωπίσουμε αυτό το στρες με υγιή τρόπο και να αποφύγουμε ανθυγιεινούς τρόπους χαλάρωσης όπως είναι το κάπνισμα, το αλκοόλ και το φαγητό. Υγιείς τρόποι χαλάρωσης είναι:

  • ο διαλογισμός – η προσευχή – ο θετικός οραματισμός και γενικά ο χρόνος χωρίς αγχωτικές σκέψεις
  • ένα ζεστό μπάνιο
  • η χαλαρωτική μουσική
  • ο 8ωρος ύπνος
  • τα ζεστά αφεψήματα όπως το χαμομήλι, το τίλιο, το τσάι βουνού
  • ξεκινήστε μία δραστηριότητα που σας χαλαρώνει όπως το πλέξιμο, το παζλ ή οι κατασκευές.

Κλείνοντας, θέλω να τονίσω ότι αυτή η περίοδος που ζούμε είναι πρωτόγνωρη για όλους και είναι λογικό να κάνουμε λάθη και παραστρατήματα. Ας προχωράμε στην επίλυση των προβλημάτων που προκύπτουν έχοντας πάντα ως κύριο μέλημα την αποδοχή και την αγάπη του εαυτού μας όπως επίσης και την φροντίδα της ψυχικής και της σωματικής μας υγείας.

 

Το άρθρο έγραψε η Ζακχαίου Κυριακή Διατροφολόγος – Βιοχημικός. 
Βρείτε μας στο Facebook και στο Instagram.

 

 

 

Leave A Response