Σωστή Διατροφή στο Σχολείο

Όπως εμείς, έτσι και τα παιδιά, κατά την διάρκεια του καλοκαιριού βγαίνουν από το συνηθισμένο διατροφικό τους πρόγραμμα, τρώγοντας άστατα όσον αφορά τις ποσότητες, τα ωράρια αλλά και την ποιότητα των τροφών. Τώρα λοιπόν που καλώς ήρθε το Φθινόπωρο και μαζί του όλες οι δημιουργικές αλλά και απαιτητικές δραστηριότητες για τα παιδιά, θα ήταν καλό σιγά σιγά να τα βοηθήσετε να ξαναμπούν σε ένα υγιεινό και θρεπτικό πρόγραμμα διατροφής, ώστε να είστε σίγουροι ότι μπορεί να τους καλύψει όλες τις ανάγκες για ανάπτυξη αλλά και για πνευματική και σωματική απόδοση στις δραστηριότητές τους.

Κάποιες χρήσιμες προτάσεις για Σωστή Διατροφή στο Σχολείο είναι οι παρακάτω:

  • Το πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα για τα παιδιά. Οι μελέτες μας δείχνουν ότι όσα παιδιά τρώνε πρωινό έχουν καλύτερη απόδοση στο σχολείο, κουράζονται λιγότερο και δεν υποφέρουν από στομαχόπονους. Καλό θα ήταν να φροντίσετε να παίρνετε πρωινό μαζί με τα παιδιά σας, σε ένα ευχάριστο και ζεστό κλίμα. Παραδείγματα θρεπτικού πρωινού είναι: γάλα με δημητριακά ή γάλα με ψωμί και μέλι, τοστ με χυμό, μπανάνα με μέλι και ξηρούς καρπούς, ομελέτα με χυμό, σπιτικό κέικ με γάλα κ.α.
  • Πακετάρετε ένα σνακ για το σχολείο ώστε να καταναλωθεί κάποια στιγμή στο διάλειμμα, κάτι που θα το βοηθήσει να αποφύγει άλλες ανθυγιεινές λιχουδιές όπως πίτες και κρουασάν. Καλό θα ήταν να το συζητήσετε εκ των προτέρων με το παιδί σας ώστε να σας δηλώσει τις προτιμήσεις του, έτσι ώστε να αποφύγετε την πιθανότητα να το πετάξει ή να σας το φέρει πίσω το μεσημέρι! Ένα παράδειγμα τέτοιου σνακ είναι: τοστ με χυμό, διατροφικές μπάρες, φρούτο με ξηρούς καρπούς, αραβική πιτούλα με τυρί και λαχανικά ή μέλι, σπιτική πίτα ή κέικ κ.α.
  • Φροντίστε να υπάρχει φαγητό στο σπίτι όταν θα επιστρέψει το παιδί από το σχολείο. Θα ήταν καλό να γευματίσετε μαζί του πάλι σε ένα χαλαρό και ευχάριστο κλίμα. Σε περίπτωση που αυτό δεν είναι εφικτό τότε μπορεί να επαναληφθεί ένα σνακ όπως τα παραπάνω και να καταναλωθεί το κυρίως γεύμα αργότερα με παρόντα όσα περισσότερα από τα μέλη της οικογένειας είναι δυνατό.
  • Προσπαθήστε να αποφύγετε την ύπαρξη ανθυγιεινών σνακ στο σπίτι ενώ φροντίστε να υπάρχουν άφθονα φρούτα, λαχανικά, χυμοί, γαλακτοκομικά και σπιτικά υγιεινά σνακ ώστε να είναι εύκολο για το παιδί να κάνει μία υγιεινή επιλογή για μικρογεύμα όταν πεινάσει.
  • Φροντίστε να δίνετε το «καλό παράδειγμα» στα παιδιά σας τρώγοντας θρεπτικά, υγιεινά και συχνά γεύματα μέσα στην μέρα καθότι οι έρευνες μας δείχνουν ότι ο παραδειγματισμός λειτουργεί πολύ πιο αποτελεσματικά απ’ ότι η λεκτική προτροπή στα παιδιά. Μπορείτε να πάρετε πληροφορίες σχετικά με την υγιεινή διατροφή από το σχετικό άρθρο:

Ο Σεπτέμβρης είναι δύσκολος μήνας γιατί καλούμαστε να μπούμε και πάλι σε πρόγραμμα μετά από αρκετό καιρό χαλάρωσης. Το ίδιο ισχύει και για τα παιδιά, για’αυτό θα χρειαστεί λίγη υπομονή και επιμονή από μέρους σας μέχρι να επιτύχετε την πλήρη προσαρμογή τους.

Το άρθρο έγραψε η Ζακχαίου Κυριακή Διατροφολόγος – Βιοχημικός
Βρείτε μας στο Facebook 

Leave A Response