Το τέλειο γεύμα της Καθαράς Δευτέρας

teleiogeyma1

Το τραπέζι της Καθαράς Δευτέρας είναι ιδιαίτερο καθώς είναι ταυτόχρονα παραδοσιακό, γιορτινό αλλά και νηστίσιμο. Την ημέρα αυτή συνηθίζουμε να καταναλώνουμε κάποιες χαρακτηριστικές τροφές όπως είναι τα θαλασσινά,η λαγάνα, η ταραμοσαλάτα,  τα τουρσιά και ο χαλβάς. Οι τροφές αυτές έχουν πολύ υψηλή θρεπτική αξία καθώς περιέχουν πολλές βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και αντιοξειδωτικά και αν προσέξουμε λίγο τον τρόπο μαγειρέματος αλλά τις ποσότητες που θα καταναλώσουμε, μπορούμε να έχουμε ένα τέλειο γεύμα. Ας δούμε όμως τους πρωταγωνιστές αυτής της μέρας.

 Θαλασσινά 

Τα θαλασσινά έχουν την τιμητική τους στο τραπέζι της Καθαράς Δευτέρας. Καθώς περιέχουν πρωτεΐνες υψηλής θρεπτικής αξίας, και πληθώρα βιταμινών, μετάλλων και ιχνοστοιχείων, αν μαγειρευτούν σωστά μπορούν να ανεβάσουν κατά πολύ την θρεπτική αξία του γεύματος. Για να αποφύγετε την υπερκατανάλωση λιπαρών μην τηγανίσετε τα θαλασσινά σας, προτιμήστε τα ψητά ή μαγειρευτά σε παραδοσιακές συνταγές όπως: ψητές γαρίδες, χταπόδι ψητό, καλαμαράκια ή θράψαλα ψητά, αχνιστά θαλασσινά, σουπιές με σπανάκι, χταπόδι με κοφτό μακαρονάκι, καλαμαράκια ή θράψαλα με κοφτό μακαρονάκι. Σε περίπτωση που έχετε υψηλή χοληστερόλη φροντίστε να καταναλώσετε θαλασσινά σε μέτρια ποσότητα (όχι πάνω από 150 γρ.)

Όσπρια, πατάτες & λαχανικά

Δώστε ποικιλία και θρεπτικά συστατικά στο γεύμα σας προσθέτοντας πιάτα με όσπρια όπως τα φασόλια, η φάβα, τα ρεβίθια ή οι φακές. Αν αγαπάτε τις πατάτες καλύτερα να μην τις τηγανίσετε – προτιμήστε να τις ψήσετε ή να τις βράσετε. Επίσης, δώστε προσοχή στα τουρσιά και τις ελιές καθώς περιέχουν πολύ αλάτι, οπότε αν σκοπεύετε να τα καταναλώσετε σε αρκετή ποσότητα, μειώστε το αλάτι στα υπόλοιπα φαγητά σας για να μην υπερβείτε την ημερήσια κατανάλωση αλατιού.

Ταραμοσαλάτα

Χαρείτε την πλούσια γεύση της ταραμοσαλάτας αλλά με μέτρο γιατί αν και θρεπτική περιέχει πολλά λιπαρά και αλάτι και γι’αυτό προτείνω να μην ξεπεράσετε τις 2-3 κουταλιές του γλυκού στο γεύμα σας.

Λαγάνα

Η λαγάνα είναι το παραδοσιακό ψωμί της Καθαράς Δευτέρας. Περιέχει αρκετούς υδατάνθρακες αλλά και αρκετό σουσάμι το οποίο μας δίνει ασβέστιο, βιταμίνη Ε και φυτικές ίνες. Καταναλώστε 1-2 φετούλες λαγάνα στο γεύμα σας.

Κρασί

Όπως και σε όλες τις γιορτινές μέρες, έτσι και την μέρα αυτή υπάρχει ο κίνδυνος να το παρακάνουμε με την κατανάλωση αλκοόλ. Προτείνω να μην ξεφύγετε πολύ από τις συστάσεις για την ημερήσια κατανάλωση που είναι 1-2 ποτηράκια κρασί ή 1-2 ποτήρια μπύρας ή 1-2 τσιπουράκια.

Χαλβάς

Ο χαλβάς δεν γίνεται να απουσιάζει από το γεύμα της Καθαράς Δευτέρας. Είναι κι αυτή μία πολύ θρεπτική τροφή λόγω του σουσαμιού που περιέχει το οποίο μας δίνει πολλή βιταμίνη Ε, μέταλλα, ιχνοστοιχεία και αντιοξειδωτικά. Καθώς είναι μια τροφή πλούσια σε θερμίδες, λιπαρά και υδατάνθρακες προτείνω να καταναλώστε μία μέτρια φέτα στο τέλος του γεύματος ή ακόμη καλύτερα 3 ώρες μετά, ως απογευματινό γεύμα με την συνοδεία ενός φρούτου.

Εύχομαι να περάσετε υπέροχα, να ξεκουραστείτε και να χαλαρώσετε με τους αγαπημένους σας.

Το άρθρο έγραψε η Ζακχαίου Κυριακή Διατροφολόγος – Βιοχημικός

Leave A Response