10 μεγάλες αλήθειες για το λίπος

10fat-1

Μάθετε 10 μεγάλες αλήθειες για το λίπος μέσα από ερωταπαντήσεις που θα σας λύσουν απορίες και θα σας “ανοίξουν τα μάτια”

1. Υπάρχουν περισσότερα από ένα είδος λίπους;

Στο σώμα ενός ενήλικα υπάρχουν δύο είδη λίπους, το λευκό και το μπεζ. Το λευκό έχει ως κύρια λειτουργία την αποθήκευση της περίσσειας ενέργειας και την παροχή της στον οργανισμό, όταν αυτή είναι απαραίτητη. Το μπεζ λίπος έχει ως αποστολή να καίει λίπος και γλυκόζη δημιουργώντας θερμότητα προκειμένου να μας κρατήσει ζεστούς όταν βρισκόμαστε σε ψυχρό περιβάλλον. Η συντριπτική πλειοψηφία του λίπους στο σώμα μας είναι λευκό, όμως αν ενεργοποιηθεί η μικρή ποσότητα του μπεζ λίπους μπορεί να κάψει σημαντικά ποσά λίπους.

2. Ποιο λίπος μας κάνει κακό; Ποιο λίπος μας κάνει καλό;

Το λευκό λίπος αποθηκεύεται στο σώμα μας υποδόρια, δηλαδή κάτω από το δέρμα αλλά και σπλαχνικά. Το υποδόριο λίπος είναι λιγότερο επικίνδυνο από το σπλαχνικό, το οποίο είναι αποθηκευμένο ανάμεσα στα εσωτερικά όργανα και αποτελεί μεγάλη απειλή για την υγεία. Ο λόγος είναι ότι απελευθερώνει μεταβολικά προϊόντα απευθείας στην κυκλοφορία του αίματος, όπως ελεύθερα λιπαρά οξέα, τα οποία στην συνέχεια συσσωρεύονται στο συκώτι αλλά και σε άλλα εσωτερικά όργανα. Σε αυτήν την περίπτωση εμφανίζεται λιπώδης διήθηση του ήπατος ή αλλιώς λιπώδες συκώτι. Επιπλέον, η συσσώρευση σπλαχνικού λίπους επηρεάζει αρνητικά την ρύθμιση της ινσουλίνης άρα και του σακχάρου του αίματος ως επίσης και της χοληστερίνης με αποτέλεσμα να οδηγούμαστε σε καρδιακά προβλήματα και διαβήτη τύπου ΙΙ. Αντίθετα, τα μπεζ λιποκύτταρα εφόσον καίνε ενέργεια αντί να την αποθηκεύουν μπορούν να αποτελέσουν σύμμαχό μας στην αντιμετώπιση της παχυσαρκίας και των προβλημάτων που προκαλεί όπως διαβήτης τύπου ΙΙ και καρδιαγγειακά νοσήματα.

3. Είναι αλήθεια ότι μπορείς να κάψεις λίπος με τροφές;

Για να κάψουμε λίπος θα πρέπει να ξοδέψουμε περισσότερη ενέργεια απ’ όση παίρνουμε μέσα από την διατροφή μας. Άρα, μια μελετημένη και ισορροπημένη διατροφή σε συνδυασμό με άσκηση αποτελούν το χρυσό κανόνα της απώλειας.

Ωστόσο, υπάρχουν κάποιες ουσίες που μπορούν να τονώσουν το μεταβολισμό μας κι αυτές είναι: τα αντιοξειδωτικά που βρίσκουμε στα φρούτα και στα λαχανικά και ιδίως η βιταμίνη C, το πράσινο τσάι, ο καφές, οι καυτερές πιπεριές, το σκόρδο και ο κουρκουμάς. Καταναλώστε τα παραπάνω με μέτρο δηλαδή την ημέρα: 2 κούπες πράσινο τσάι, 2 κούπες καφέ, μικρές ποσότητες καυτερών στο φαγητό. Σε περίπτωση που υπάρχει πρόβλημα υγείας, είστε έγκυος ή θηλάζετε συμβουλευτείτε το γιατρό σας.

4. Ποιος είναι ο σωστότερος τρόπος καύσης λίπους;

Μέσα από μια αλλαγή τρόπου ζωής που περιέχει ισορροπημένες διατροφικές συνήθειες και τακτική άσκηση. Οι δίαιτες αστραπή θα προκαλέσουν μεγάλες απώλειες μυικού ιστού ρίχνοντας έτσι τον μεταβολισμό και οδηγώντας πολύ γρήγορα στην επαναπρόσληψη των χαμένων κιλών. Επιπλέον, η απώλεια μυικού ιστού θα δείξει το σώμα χαλαρό και πλαδαρό.

5. Αν κάνεις μια δίαιτα για κάψιμο λίπους θα φύγει για πάντα;

Το λίπος μπορεί πολύ εύκολα να αποθηκευτεί εκ νέου αν καταναλώσουμε περισσότερες θερμίδες από αυτές που καίμε. Γι’ αυτό το πρόγραμμα διατροφής και άσκησης θα πρέπει να μας γίνει τρόπος ζωής.

6. Κάνουν καλό τα μασάζ λίπους ή είναι χαμένος κόπος;

Τα μασάζ βοηθούν στην καλύτερη κυκλοφορία του αίματος και της λέμφου, βοηθούν στην αποβολή κατακρατήσεων και στην βελτίωση της όψης του δέρματος. Προσέξτε όμως μην το παρακάνετε γιατί αν τραυματιστούν οι ιστοί τότε μπορεί να χαλαρώσει το δέρμα.

10fat-2

7. Ποια είναι η μεγαλύτερη αλήθεια και ποιο το μεγαλύτερο ψέμα για το λίπος;

Αλήθεια: Η άσκηση με βάρη βοηθάει ελάχιστα στην καύση λίπους. Η καλύτερη μορφή άσκησης για απώλεια λίπους είναι η αερόβια ή η άσκηση με αντιστάσεις που έχει όμως υψηλή ένταση. Έτσι ενεργοποιείται ο μεταβολισμός και έχουμε καλύτερα αποτελέσματα στην απώλεια.

Ψέμα: Όταν κάνουμε δίαιτα δεν πρέπει να κάνουμε γυμναστική γιατί “σφίγγει το λίπος” και δεν φεύγει. Η άσκηση δεν σφίγγει το λίπος, τονώνει του μυς και αυξάνει τον μεταβολισμό.

8. Υπάρχουν πράγματα μέσα στην ημέρα που δεν σχετίζονται με το φαγητό και μπορούμε να κάνουμε για να μην μαζεύουμε λίπος; Η γυμναστική φυσικά, κάτι άλλο;

1. Τακτικά διαλείμματα από το συνεχόμενο καθισιό με ολιγόλεπτο περπάτημα (ακόμα και μέσα στο γραφείο ή το σπίτι) κατά την διάρκεια της μέρας, έτσι κάνετε καλό στην κυκλοφορία του αίματος, στην λειτουργία της καρδιάς και στον μεταβολισμό.

2. Να περπατάτε όταν μιλάτε στο τηλέφωνο.

3. Να ανεβαίνετε από τις σκάλες αντί από το ασανσέρ.

4. Να μην είστε σε πολύ θερμό περιβάλλον έτσι ώστε να ενεργοποιείτε το μπεζ λίπος το οποίο καίει ενέργεια για να ζεστάνει το σώμα.

5. Να ασκείστε σε εξωτερικό περιβάλλον ή σε περιβάλλον ψυχρό.

9. Η κατακράτηση υγρών έχει την ίδια εικόνα με το λίπος, έχουν άλλη σχέση;

Η κακής ποιότητας διατροφή, πλούσια σε αλάτι, υδατάνθρακες και κορεσμένα λιπαρά μπορεί να προκαλέσει κατακράτηση υγρών, αλλά και αποθήκευση λίπους. Η ποιοτική διατροφή, η άσκηση και η επαρκής κατανάλωση νερού βοηθούν στον περιορισμό της κατακράτησης υγρών.

10. Τα προϊόντα που υπόσχονται μείωση πόντων δουλεύουν ή τσάμπα αγοράζουμε;

Βοηθούν στην προσωρινή βελτίωση της όψης του δέρματος και μαζί με το μασάζ που κάνουμε κατά την εφαρμογή, στην αποβολή υγρών από την περιοχή. Σίγουρα ότι κάνει κανείς είναι καλό αρκεί να γίνεται με σεβασμό προς το σώμα και όχι με επιθετικό τρόπο.

Το παρόν γράφτηκε από την Ζακχαίου Κυριακή Διατροφολόγο – Βιοχημικό Google + . Aρχικά δημοσιεύτηκε στο ladylike.gr

 

Leave A Response