Υγιεινή διατροφή και στις διακοπές!

breakfast-in-bed
Επιτέλους!  Έφτασε η ώρα των καλοκαιρινών διακοπών που όλοι περιμέναμε πώς και πώς, για να χαλαρώσουμε, να χαρούμε τη  φύση και να ξεφύγουμε από την ένταση και τις υποχρεώσεις του υπόλοιπου χρόνου. Τι γίνεται όμως με την διατροφή μας; Πόσο εύκολο είναι να διατηρήσουμε ισορροπία κατά την διάρκεια των διακοπών;
Είναι αλήθεια ότι το να κρατήσουμε την ισορροπία μεταξύ της υγιεινής διατροφής και της απόλαυσης όλων των υπέροχων εδεσμάτων που θα βρεθούν μπροστά μας δεν είναι και η πιο εύκολη υπόθεση. Γι’αυτό σας προτείνω τις παρακάτω ιδέες για να διαχειριστείτε σωστά την διατροφή σας κατά την διάρκεια των διακοπών:
  1.  Καταναλώστε πρωινό: Μην ξεχνάμε ποτέ οτι πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας  και γι’αυτό είναι καλό να το απολαμβάνουμε κατά την διάρκεια των διακοπών. Προτείνω να αποφύγουμε ιδιαίτερα παχυντικά και βαριά πρωινά όπως : πίτες, πεινιρλί, κρουασάν κτλ. Ένα τοστάκι με χυμό, γάλα με δημητριακά, φρούτα, φρυγανιές με μέλι είναι πολύ θρεπτικές και χορταστικές επιλογές.
  2. Πάρτε μαζί σας σνακ: Φροντίστε να παίρνετε μαζί σας υγιεινά σνακ για να καταναλώσετε κατά την διάρκεια της παραμονής σας στην θάλασσα ή κατά την διάρκεια του ταξιδιού ή της πεζοπορίας. Κάποιες ιδέες για υγιεινά σνακ είναι τα φρούτα, τα κρακεράκια σίκαλης, οι διατροφικές μπάρες, τα κριτσίνια κ.α. Η κατανάλωση ενδιάμεσων σνακ μεταξύ του πρωινού και του κυρίως γεύματος θα περιορίσει την πείνα μας έτσι ώστε να μην το παρακάνουμε στο κυρίως γεύμα αργότερα.
  3. Δεν χρειάζεται να «καθαρίσετε το πιάτο»: Πόσες φορές σας έχει τύχει να παραγγέλνετε στο ταβερνάκι φαγητό για τέσσερεις ενώ είστε δύο; Είμαι σίγουρη πολλές, γι’αυτό προσπαθείστε να υπολογίσετε σωστά τις ποσότητες που θα παραγγείλετε ή μην τα καταναλώσετε όλα. Δοκιμάστε τα πάντα, χαρείτε τις τοπικές λιγουδιές αλλά αφήστε το πιρούνι κάτω όταν νιώσετε χορτάτοι! Έτσι θα γλιτώσετε πολλές περιττές θερμίδες και θα διευκολύνετε την πέψη σας.
  4. Εκμεταλευτείτε τις ευκαιρίες για άσκηση και παιχνίδι στη φύση: Οι ευκαιρίες για παιχνίδια και άσκηση στη φύση είναι πολλές! Κολυμπήστε, περπατήστε, κάντε ποδήλατο, παίξτε ρακέτες και βόλλευ και ότι άλλο σας κάνει κέφι. Έτσι όχι μόνο θα ασκηθείτε αλλά θα διασκεδάσετε, θα εκτονωθείτε και θα ξανανιώσετε παιδιά.
  5. Περιορίστε την κατανάλωση αλκοόλ: Διαβάστε συμβουλές για το αλκοόλ στο σχετικό άρθρο:” Καλοκαίρι + αλκοόλ μία εξίσωση που μας προσθέτει κιλά!

Ο σκοπός

των διακοπών είναι να χαλαρώσουμε και να ξεφύγουμε από την καθημερινότητα. Η πρόταση λοιπόν είναι να απολαύσουμε τις τοπικές λιχουδιές και μην αρνηθούμε ένα ποτάκι, αλλά να διατηρήσουμε το μέτρο ώστε να μην καταπονήσουμε τον οργανισμό μας και να επιστρέψουμε πραγματικά ανανεωμένοι και ξεκούραστοι από τις διακοπές μας.

Καλές διακοπές, καλή διασκέδαση και καλή ξεκούραση σ’όλους μας!
Το άρθρο έγραψε η Ζακχαίου Κυριακή, Διατροφολόγος – Βιοχημικός
Google +

 

1 Comment on this article. Feel free to join this conversation.

  1. shopify themes August 10, 2015 at 1:15 pm - Reply

    That is a good tip particularly to those fresh to the blogosphere.
    Simple but very precise information… Thank you for sharing this one.

    A must read article!

Leave A Response