Διατροφικά μυστικά για ισορροπημένο πρωινό σε μπουφέ ξενοδοχείου

Υπάρχει ένας διατροφικός κανόνας που λέει ότι όσο περισσότερη είναι η προσφορά τροφής, τόσο περισσότερη είναι και η κατανάλωσή της, και δεν υπάρχει πιο κατάλληλος χώρος για να το διαπιστώσουμε από τον πλουσιοπάροχο πρωινό μπουφέ ενός ξενοδοχείου. Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες απολαύσεις κατά την διαμονή μας σε ξενοδοχείο και πώς να μην είναι άλλωστε αφού εκεί μπορούμε να βρούμε μια μεγάλη ποικιλία από νοστιμιές, σερβιρισμένες πριν από μας για εμάς, κάτι που σπανίως συμβαίνει στην καθημερινότητά μας. Αυτή η λαχταριστή ποικιλία, μέσω του παραπάνω κανόνα της προσφοράς και της κατανάλωσης, δημιουργεί το φαινόμενο του διατροφικού εκτροχιασμού πράγμα που οδηγεί  σε υπερφαγία, δυσπεψία, μειωμένη ενέργεια, και σταδιακά, συσσώρευση λίπους. Παρακάτω λοιπόν σας έχω διατροφικά μυστικά για ισορροπημένο πρωινό σε μπουφέ ξενοδοχείου ώστε και να ευχαριστηθούμε τα πρωινά μας αλλά και να μην χαλάσουμε πολύ τις διατροφικές μας συνήθειες.

Επιβλέψτε τον μπουφέ ψύχραιμα και χωρίς βιασύνη

Οι περισσότεροι μπουφέδες είναι μεγάλοι και περιέχουν ποικιλία από τροφές που δύσκολα μπορεί κανείς να διακρίνει με μια επιπόλαιη ματιά. Δώστε λοιπόν χρόνο στον εαυτό σας να δει τι νοστιμιές προσφέρονται και τι πραγματικά έχετε όρεξη να φάτε. Μην διστάσετε να ρωτήσετε τι περιέχει κάτι που σας φαίνεται άγνωστο, μπορεί να είναι γλυκό ή αλμυρό ή να περιέχει κάτι που δεν σας αρέσει οπότε δεν υπάρχει λόγος να το δοκιμάσετε καν. Κατά την διάρκεια αυτή μπορείτε να πιείτε ένα ποτήρι νερό το οποίο θα σας ενυδατώσει και θα σας μειώσει την έντονη λιγούρα.

Ξεκινήστε με φρέσκα φρούτα

Στην πρώτη μας επιλογή καλό είναι να βρίσκονται τα φρέσκα φρούτα. Προσφέρουν βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και φυτικές ίνες που πολύ συχνά απουσιάζουν από την διατροφή των διακοπών. Επιπλέον, τα φρέσκα φρούτα μας χορταίνουν ενώ έχουν λίγες θερμίδες πράγμα που μας οδηγεί σε χαμηλότερη θερμιδική κατανάλωση στο σύνολο του πρωινού. Σε περίπτωση που δε θέλετε να φάτε φρούτα, μπορείτε να φάτε φρέσκα σαλατικά όπως τοματίνια, αγγούρι, πιπεριές που θα κάνουν την ίδια δουλειά με τα φρούτα. Θα σας πρότεινα να αποφύγετε την κατανάλωση χυμού, διότι σε πολύ σπάνιες περιπτώσεις πρόκειται για φυσικό χυμό, συνήθως είναι φρουτοποτό ή νεκταρ, πράγμα που σημαίνει ότι έχει αρκετή ζάχαρη και νερό και βέβαια χαμηλή διατροφική αξία.

Ξεκαθαρίστε τι θέλετε να φάτε – αλμυρό ή γλυκό –  όχι όλα μαζί

Μιας και συνήθως η διαμονή μας σε ξενοδοχείο διαρκεί παραπάνω από μία μέρες δεν χρειάζεται και καλό είναι να μην τα φάμε όλα σε ένα πρωινό – γλυκά και αλμυρά. Μπορούμε να αναρωτηθούμε τι θέλουμε να φάμε πιο πολύ, γλυκό ή άλμυρό, και αντίστοιχα να κατευθυνθούμε. Η λογική του λίγο απ’όλα δυστυχώς δεν λειτουργεί και πολύ σε ένα μεγάλο μπουφέ γιατί τελικά καταλήγουμε πάλι σε υπερφαγία, μιας και τα προϊόντα είναι πολλά, ενώ αν κάτι μας αρέσει πολύ θα θέλουμε να το ξαναφάμε οπότε θα γεμίσουμε και 2η φορά το πιάτο!

Στην περίπτωση του γλυκού

Σε περίπτωση που θέλουμε να φάμε γλυκό πρωινό όπως τάρτα ή κεικ ή μπουγάτσα, καλό είναι να έχουμε υπόψη μας ότι ενώ τα γλυκά δεν μας χορταίνουν μας γεμίζουν με πολλές θερμίδες, υδατάνθρακες, λιπαρά και μικρή θρεπτική αξία. Για το λόγο αυτό καλό είναι να τα συνδυάσουμε με κάποια τροφή που παρέχει πρωτείνη ώστε να πετύχουμε πιο αργό ανέβασμα του σακχάρου στο αίμα κάτι που θα μας βοηθήσει να νιώσουμε για περισσότερη ώρα χορτάτοι. Μία τέτοια τροφή θα μπορούσε να είναι το γιαούρτι, που πολύ ωραία συνδυάζεται με τα φρέσκα φρούτα που αναφέραμε προηγουμένως. Έτσι λοιπόν έχουμε ένα μπολ με γιαούρτι και φρέσκα φρούτα και ένα πιάτο με  1-2 είδη γλυκών. Οι ποσότητες θα εξαρτηθούν από το πόσο τρώτε γενικά στην καθημερινότητά σας, αν είστε γενικά ολιγόφαγοι βάλτε μικρή ποσότητα από το κάθε τι και οπωσδήποτε μην το παρακάνετε.

Στην περίπτωση του αλμυρού

Το αλμυρό πρωινό είναι διατροφικά ισορροπημένο και προσφέρει πολύ καλό κορεσμό ενώ ανεβάζει αργά το σάκχαρο στο αίμα. Μία πολύ καλή επιλογή αλμυρού πρωινού είναι τα βραστά αυγά ή ασπράδια ή ομελέτα, με τυρί και 1-2 φέτες μαύρο ψωμί. Άλλη επιλογή πιο πλούσια θερμιδικά είναι κάποια μορφή τυρόπιτας ή αλμυρής πίτας. Τέλος, θα μπορούσαμε να φάμε κάποια μορφή σάντουιτς με μαύρο ψωμί και γαλοπούλα –  τυρί  – τομάτα. Έτσι λοιπόν έχουμε ένα μπολ με φρούτα και είτε αυγά / ομελέτα με τυρί και ψωμί ή σάντουιτς με μαύρο ψωμί ή αλμυρή πίτα.

Τα τοπικά προϊόντα

Πολλά ξενοδοχεία έχουν στο μπουφέ τους τοπικά προϊόντα τα οποία σας ενθαρρύνω να δοκιμάσετε γιατί αυτό αποτελεί μέρος της ταξιδιωτικής εμπειρίας και της επαφής μας με τον τόπο που επισκεπτόμαστε. Εδώ όμως και πάλι θα ισχύσει ο κανόνας της μέτριας ποσότητας τροφής με συνοδεία φρούτου ώστε να αποφύγουμε τυχόν βαρυστομάχιασμα από κατανάλωση δύσπεπτων τροφών (πολλές φορές πρόκειται για τηγανιτά τρόφιμα με πολλά λιπαρά και πολύ συχνά ζάχαρη).

Θυμηθείτε – θα ξαναφάτε μέσα στη μέρα…

Η λογική του “θα φάω το πρωί πολύ και μετά θα ξαναφάω το βράδυ” δεν κάνει καλό ούτε στην ενέργειά, ούτε στην υγεία και ούτε στα κιλά μας. Φροντίστε να εφοδιαστείτε με φορητά και εύκολα σνακς όπως μπάρες δημητριακών, κρακεράκια, φρούτα, ξηρούς καρπούς, αποξηραμένα φρούτα κ.α. τα οποία θα μπορείτε να καταναλώνετε ανά 3 ώρες ώστε να μην χρειάζεται να υπερκαταναλώνετε τροφή το πρωί και το βράδυ. Αυτός είναι και ο πιο εύκολος και ανώδυνος τρόπος για να μην πάρετε κιλά και να παραμείνετε σε καλή φυσική κατάσταση. Τέλος, θυμηθείτε, ότι η αρχή είναι το ήμισυ του παντός και το πρωινό γεύμα αποτελεί ένα σημαντικό στυλοβάτη της υγιεινής διατροφής ακόμα κι όταν είμαστε διακοπές.

 

Το άρθρο έγραψε η Ζακχαίου Κυριακή, Διατροφολόγος – Βιοχημικός

 

 

 

Leave A Response