7/3/14

Φυτικές τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνη


Αν σκοπεύετε να νηστέψετε ή να γίνετε χορτοφάγος για μεγάλο χρονικό διάστημα τότε θα πρέπει να γνωρίζετε πώς να εμπλουτίσετε την διατροφή σας με πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας, δηλαδή πρωτεΐνες που περιέχουν όλα τα απαραίτητα αμινοξέα. Τα αμινοξέα είναι τα δομικά συστατικά των πρωτεϊνών κάποια από τα οποία μπορεί να συνθέσει το σώμα μας ενώ κάποια άλλα δεν μπορεί να συνθέσει, κι έτσι πρέπει να τα λαμβάνουμε από τις τροφές. Τα αμινοξέα που δεν μπορεί να συνθέσει το σώμα μας λέγονται απαραίτητα και είναι η ιστιδίνη, η ισολευκίνη, η λευκίνη, η λυσίνη, η μεθειονίνη, η φαινυλαλανίνη, η θρεονίνη, η τρυπτοφάνη και η βαλίνη. Τα τρόφιμα ζωικής προέλευσης όπως το κρέας, το ψάρι, τα αυγά και τα γαλακτοκομικά, περιέχουν όλα τα απαραίτητα αμινοξέα κι έτσι λέμε ότι περιέχουν πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας, ενώ τα περισσότερα τρόφιμα φυτικής προέλευσης δεν περιέχουν όλα τα απαραίτητα αμινοξέα κι έτσι περιέχουν πρωτεΐνες χαμηλής βιολογικής αξίας. Ας δούμε όμως πώς μπορούμε να σχεδιάσουμε την διατροφή μας ώστε να λαμβάνουμε όλα τα απαραίτητα αμινοξέα ακολουθώντας μια χορτοφαγική διατροφή.

1/3/14

Το τέλειο γεύμα της Καθαράς Δευτέρας


Το τραπέζι της Καθαράς Δευτέρας είναι ιδιαίτερο καθώς είναι ταυτόχρονα παραδοσιακό, γιορτινό αλλά και νηστίσιμο. Την ημέρα αυτή συνηθίζουμε να καταναλώνουμε κάποιες χαρακτηριστικές τροφές όπως είναι τα θαλασσινά,η λαγάνα, η ταραμοσαλάτα,  τα τουρσιά και ο χαλβάς. Οι τροφές αυτές έχουν πολύ υψηλή θρεπτική αξία καθώς περιέχουν πολλές βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και αντιοξειδωτικά και αν προσέξουμε λίγο τον τρόπο μαγειρέματος αλλά τις ποσότητες που θα καταναλώσουμε, μπορούμε να έχουμε ένα τέλειο γεύμα. Ας δούμε όμως τους πρωταγωνιστές αυτής της μέρας.

3/2/14

Αντικολλητικά σκεύη – τι να προσέξετε


Τα αντικολλητικά σκεύη είναι ιδιαίτερα δημοφιλή, καθώς είναι ζητούμενο όλων το εύκολο, γρήγορο και χωρίς λιπαρά ψήσιμο. Από το 1958 που πρωτοβγήκαν τα πρώτα αντικολλητικά μαγειρικά σκεύη επιφάνειας Τεφλόν (Teflon), πολλές άλλες αντικολλητικές επιφάνειες έχουν κατασκευαστεί.  Ενώ όμως οι ιδιότητές  τους τα κάνουν πολύ δελεαστικά, καλό είναι να είμαστε προσεκτικοί στην χρήση τους,  καθώς οι λάθος χειρισμοί μπορεί να τα κάνουν ιδιαίτερα επικίνδυνα για την υγεία μας. Ας δούμε όμως ποιοι ενδέχεται να είναι οι κίνδυνοι από την λάθος χρήση τους, πώς να προστατευτούμε και τι εναλλακτικές έχουμε.

17/1/14

Οδηγίες διατροφής για την γαστρεντερίτιδα


Η γαστρεντερίτιδα είναι το πιο συχνό αίτιο νόσησης στον κόσμο και προκαλείται από μόλυνση του εντέρου από τοξίνες, μικρόβια, και ιούς όπως είναι ο Notwalk (Parvo-ιός), ως επίσης και κάποιοι εντεροϊοί,  νοροϊοί και αδενοϊοί. Πρέπει να γνωρίζουμε ότι οι πιθανότητες να πάθει κανείς μικροβιακή γαστρεντερίτιδα αυξάνονται όταν υπάρχουν υψηλές θερμοκρασίες, όταν δεν τηρούνται σωστά οι συνθήκες υγιεινής κατά την παρασκευή, αποθήκευση και μεταφορά των τροφίμων, αλλά και όταν υπάρχουν προβλήματα στο δίκτυο ύδρευσης μιας περιοχής.